Fener Kalamış Cad. Belvü Apt. No: 75
K: 1 D:2 Kadıköy / İstanbul / Türkiye
Yol Tarifi Alın!                     

Amaç: Bipolar I bozukluğu olan bir ebeveyne sahip semptomsuz çocuklarda (BB1Ç) dikkat, bellek, sözel-dilsel yetenek ve yönetici işlevleri, sağlıklı kontrollerle (KÇ) karşılaştırmalı olarak araştırmak.

Yöntem ve gereçler: Otuz hastalık belirtisi olmayan (BB1Ç) ve 37 KÇ seçildi. Gruplar (hem tüm katılımcılar hem de sadece 11 ve 11 yaşından büyük olanlar) yaş, cinsiyet, IQ ve eğitim yılına göre uyumluydu. Nörobilişsel dizi, Rey İşitsel Sözel Öğrenme ve Bellek Testi, Kontrollü Kelime Çağrışım Testi, Sayı Menzili Testi, İz Sürme Testi, İşitsel Sessiz Harf Trigram Testi, Wisconsin Kart Eşleme Testi, Stroop Testi ve Dikkat Değişkenleri Testi’ni içermektedir.

Bulgular: BB1Ç grubu, psikomotor hız, odaklanmış dikkat, sözel dikkat, fonemik sözlü akıcılık, kısa süreli bellek ve öğrenme işlevlerinde bozukluklar gösterdi ve bölünmüş dikkat, bilgi işleme ve çalışan bellekte marjinal olarak daha düşük performans gösterdi. Sürekli dikkat, yürütücü işlevler veya değişken dikkatte gruplar arasında fark yoktu.

Sonuç: Affektif psikopatolojinin başlangıcından önce bilişsel patolojinin değerlendirilmesinde bölünmüş dikkat, bilgi işleme ve çalışan bellek önemlidir.


Tam Metni görüntülemek için tıklayınız